Hoe werkt het?

Nadat u zich heeft aangemeld komt er een bemiddelingsmedewerkster van De Kabouters ongeveer twee maanden voordat de opvang start bij u langs voor een kennismakingsgesprek en om uw wensen te bespreken. Van tevoren heeft u het intakeformulier ingevuld, zodat wij al een goed beeld hebben van wat uw wensen zijn en wat u zoekt. Dan gaan wij op basis van deze wensen een geschikte gastouder voor u zoeken. Het mooiste is natuurlijk als deze gastouder bij u in de buurt woont en beschikbaar is op de dagen dat u opvang zoekt. Vervolgens gaat u met uw kind kennismaken bij de gastouder en wisselen jullie samen van gedachten en bespreken jullie de wensen voor de opvang. Mocht dit gesprek positief verlopen, dan heeft u samen met een medewerker van De Kabouters een koppelingsgesprek in de woning van de gastouder. De Kabouters verzorgt vervolgens verder de contractuele en administratieve zaken. Uw kind kan daarna al snel opgevangen worden.

Blijvend betrokken

Na de eerste zes weken nemen we contact met u op om te horen of alles naar wens verloopt. Dit is een eerste evaluatie gesprek en kan telefonisch plaatsvinden. Ook daarna zijn we altijd bereikbaar voor zowel ouders als gastouders zodat u kind goed wordt opgevangen. We bezoeken de gastouders 2 keer per jaar voor een gesprek en om de opvang te evalueren. Ook vragen we u als ouder minimaal een keer per jaar of u mee wilt werken aan een evaluatie over de opvang van uw kind. Hierover zullen we u vertellen in het intakegesprek.

Maandelijks betalen

Op basis van het aantal uren dat u gemiddeld opvang afneemt maken wij een maandelijks contract voor u op. De kosten zullen elke maand hetzelfde zijn, tenzij u incidenteel meer uren afneemt. Hierover neemt de gastouder dan contact met ons op en volgt een extra factuur. Wij werken niet met urenregistratiesystemen om de kosten laag te houden en de administratie te vereenvoudigen.. Wij werken met incassocontracten en regelen de betalingen aan de gastouder. De betaling vindt altijd een maand achteraf plaats.

Klachten

Kinderopvang is mensenwerk. En waar mensen werken worden soms fouten gemaakt. We streven naar een goede open communicatie met ouders en gastouders en zullen ons ten alle tijde inzetten om uw klacht serieus te nemen en samen naar een passende oplossing te zoeken. GOB De Kabouters is aangesloten bij De geschillencommissie kinderopvang. Dit is een onafhankelijke klachtencommissie die ouders, medewerkers en gastouders bijstaat in de afhandeling van hun klacht. U kunt op twee manieren een klacht indienen, rechtstreeks bij De Geschillencommissie of eerst bij De Kabouters zelf. Meer hierover kunt u vinden op: www.degeschillencommissie.nl

Contact

Gastouderbureau De Kabouters
Boomgaard 7
9408 JA Assen

0592 74 41 30